Μυική Ενδυνάμωση

Μυική ενδυνάμωση

Οι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης τονώνουν τις μυϊκές ίνες μέσω αργών και ελεγχόμενων κινήσεων.  

Τα οφέλη αυτών των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης, τα οποία είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα, είναι πολλαπλά. Ένα από τα σημαντικότερα πορίσματα των ερευνών αποτελεί το γεγονός ότι η απώλεια μυϊκής μάζας και η συγκέντρωση λίπους στο σώμα με την αύξηση της ηλικίας δεν είναι αναπόφευκτα, όπως πιστευόταν παλαιότερα, αλλά αντίθετα μπορούν να ανασταλούν.

Η αύξηση της μυϊκής μάζας συνεπάγεται κατανάλωση θερμίδων και όσο πιο πιστά ακολουθείτε κάποιο πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης, τόσο περισσότερες θερμίδες θα καίτε καθημερινά. Η καλή φυσική κατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας δεν είναι άπιαστο όνειρο: μπορεί να γίνει πραγματικότητα. 

Η τακτική σωματική άσκηση με στόχο την ενδυνάμωση ωφελεί επίσης τα οστά, ανακόπτοντας ή ακόμη και αποκαθιστώντας την απώλεια οστικής μάζας με την πάροδο των χρόνων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για τις γυναίκες, καθώς τις προστατεύει από την οστεοπόρωση και κατά συνέπεια από κατάγματα κατά την περίοδο της  εμμηνόπαυσης και μετά από αυτή.

Η μυϊκή ενδυνάμωση βοηθά επίσης στη διατήρηση καλής ισορροπίας και στη βελτίωση της ευλυγισίας, που είναι απαραίτητη ώστε να εξακολουθήσετε να τεντώνεστε , να στρέφετε το σώμα σας και να λυγίζετε χωρίς να πονάτε ή να ζορίζεστε.

Τέλος, η εκγύμναση διαφόρων μυϊκών ομάδων σε όλο το σώμα τονώνει και χαρίζει ενέργεια. Με περισσότερη ενέργεια, καλύτερη ισορροπία και μεγαλύτερη ευλυγισία, η αερόβια άσκηση που συνηθίζατε να αποφεύγετε γίνεται ευκολότερη και πιο απολαυστική.

Stretching

Διατάσεις
  • Διατάσεις και χαλάρωση στο τέλος της προπόνησης που διαρκεί 7-10 λεπτά.

  • Οι μύες θα πρέπει να έχουν ήδη προθερμανθεί για το stretching.

  • Στη φάση αυτή προτιμάμε  τη στατική διάσταση – όχι βαλλιστικές κινήσεις

  • Μια και μοναδική διάταση δεν επιφέρει αποτέλεσμα, συστήνονται σειρές (sets) διατάσεων.

  • Προσέχουμε πάντα ώστε οι ασκήσεις να εκτελούνται χωρίς πόνο, διαφορετικά μπορεί να προκύψει αντανακλαστική σύσπαση των μυών, η οποία εμποδίζει αποτελεσματική διάταση. Η διάταση πρέπει να δημιουργεί πάντα ένα ευχάριστο αίσθημα.

  • Δίνουμε προσοχή στην ομαλή αναπνοή – η έντονη διάταση γίνεται στην εκπνοή.

  • Ποτέ δε γίνεται διάταση πέρα από το φυσιολογικό εύρος κίνησης μιας άρθρωσης. Αποτελεσματική διάταση επιτυγχάνεται όταν η κίνηση γίνεται μέχρι την τελική θέση της τροχιάς κίνησης των αρθρώσεων.